پمپ درد شیمی درمانی چیست؟

پمپ درد شیمی درمانی Touren

پمپ درد شیمی درمانی یکی از وسایل پزشکی است که داروهای شیمی درمانی را با سرعتی آهسته برای کنترل درد در بدن پخش می کند.

کاربرد اصلی پمپ شیمی درمانی برای تزریق داروهای شیمی درمانی و سرطان می‌باشد که نیازمند تزریق در یک بازه ی زمانی مشخص دارند.

 

مناسب تزریق بسیاری از دارو ها مانند 5FU است.

این وسیله پزشکی قابلیت تنظیم میلی لیتر در ساعت و تزریق دقیق دارو را دارد

که این امکان را می دهد شیمی درمانی خود را به صورت کنترل شده مدیریت کنید.

پزشکان اغلب از پمپ درد شیمی درمانی برای رساندن داروهای شیمی درمانی مستقیما در جریان خون فرد با سرعت ثابت در طول چند ساعت یا چند روز استفاده می کنند.

پمپ شیمی درمانی یک وسیله کوچک، سبک و قابل حمل است که داروشیمی درمانی را در زمان مناسب و طبق دستور پزشک معالج تجویز شده است را استفاده کند.

بر خلاف پمپ درد ساده، پمپ درد شیمی درمانی دارای محفظه دارو و لومن های تیره رنگ می باشد که ضد نور جهت استفاده از داروهای حساس به نور می باشند تا از آسیب نور به داروهای ویژه جلوگیری شود.

 

مزایای استفاده از پمپ درد شیمی درمانی

لومن و محفظه دارای UV و تیره رنگ جهت جلوگیری از آسیب به داروهای ویژه  و حساس

وسیله قابل حمل که بر خلاف ست سرم در جایی ثابت قرار نمیگیرد و به همین دلیل طی تزریق دارو، بیمار میتواند حرکت کند و به کارهای شخصی خود برسد.

قابلیت تزریق دقیق و همچنین کنترل زمان و میزان دارو تجویز شده توسط دکتر معالج و پرستار که نیاز فرد بیمار را به پرستار و دکتر کاهش می یابد.

همچنین این وسیله با کاهش زمان بستری شدن در بیمارستان، در هزینه های بیمار صرفه جویی می کند.

ویژگی های پمپ درد شیمی درمانی

دارای محفظه و لومن تیره رنگ به دلیل حساسیت بالای داروهای ویژه و حساس به نور

دارای محفظه درجه بندی شده دقیق در 2 حجم 100 و 275 میلی لیتر

قابلیت تنظیم تزریق دارو توسط بیمار با تجویز پزشک

دارای وزن کم و دارای قابلیت حمل آسان

این محصول یکبار مصرف

مناسب برای تزریق دارو در طی 24 تا 48 ساعت

طرز کار پمپ شیمی درمانی

دارو های شیمی درمانی و سرطان درمانی به صورت خوراکی یا تزریقی مورد استفاده قرار می‌گیرند، تزریق این دارو ها به وسیله پمپ شیمی درمانی یکی از آسان ترین راه ها است، زیرا این کار به صورت اتوماتیک انجام می‌گیرد و نیازی به دخالت بیمار نمی‌باشد.

پمپ شیمی درمانی، دارو ی مورد نیاز بیمار را طی 24 تا 48 ساعت به بدن وی تزریق می‌کند. تزریق دارو به صورت اتوماتیک انجام می‌گیرد و نیازی به دخالت بیمار ندارد.

 

توجه:

در خرید پمپ درد شیمی درمانی، توجه به یکسری از ویژگی های محصول از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، به عنوان مثال برخی از این پمپ ها دارای رنگ تیره و برخی دیگر شیشه ای هستند. علاوه بر این موضوع محفظه تزریق داروی برخی از این پمپ ها قابل تنظیم توسط بیمار نیست.

این پمپ توسط پزشک یا پرستار گذاشته می‌شود. تزریق درست دارو برای 15 دقیقه توسط پرستار چک می‌شود و سپس در صورت نبود مشکل، بیمار مرخص می‌شود.

 

 

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید

LinkedIn
WhatsApp
Telegram
Email